L5YqAIt2?format=jpg&name=

FIFA is receiving support to conduct a probe into allegations Qatar 'bribed' the world's football governing body about $400m 21 days before they were named as hosts of the 2022 World Cup.

According to the BBC citing The Sunday Times report, eggheads from Qatar-based broadcaster Al Jazeera penned a television deal before the bid.

The newspaper report further claim that an alleged fee of $100m would be paid into a special FIFA account if Qatar emerge successful.

With The Sunday Times also claiming that FIFA was promised another payment of $480m after 36 months.

Reacting on the latest development, Damian Collins, chairman of the Digital, Culture, Media and Sport select committee charged FIFA to end such payments insisting that such action is contrary to its bidding rules.

Meanwhile, in a release, FIFA confirmed the football body will get back behind Qatar.

"Will continue to co-operate with the authorities".

Qatar saw off rival bids from the quartet of United States, Australia, South Korea and Japan to be named host of 2022 World Cup in December 2010.

In addition, the football body confirmed ex-FIFA ethics investigator Michael Garcia's 2014 report into the bids for the 2018 and 2022 World Cups was published in full on its website in June 2017.

"Furthermore, please note that FIFA lodged a criminal complaint with the Office of the Attorney General of Switzerland, which is still pending," the statement read in part.

Interestingly, Al Jazeera, is now known as Bein Sports, which was managed by Qatar's emir, Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thani, who played a huge role during the World Cup bidding process.

Download Now